tiistai 12. helmikuuta 2013

Flunssassa


Olen tänään ollut hieman kipeänä kotona. Aika on mennyt lähinnä nukkuessa ja koneella surffaillessa. Niinpä olen päivän aikana saanut hurjasti uutta hyödyllistä tietoa.

Olen lukenut arabimaissa asuvien suomalaisten blogeja. Hauska havaita arabimaissa tiettyjä yhtäläisyyksiä, joita ulkomaalaiset kokevat. Byrokratiaa tuntuu olevan joka maassa. Välillä blogeja lukiessa tuntuu, että me olemme tämän asian suhteen päässeet helpolla, vaikka asian tiimoilta ovat täällä muutamat yöunet menneet. Työpäivät tuntuvat myös olevan täällä suunnalla maailmaa erittäin pitkät. 8-tuntinen työpäivä on monelle haave. Tosin aviomiehen mukaan aikaa ei aina järin tehokkaasti käytetä. Työajasta paljon kuuluu erilaiseen sähellykseen ja turhaan toimintaan. On arabimaissa erojakin. Yksi iso ero on naisen asemassa. Yksi blogi, jota seuraan mielenkiinnolla, on suomalaisen naisen Saudi-Arabiasta pitämä Blue Abaya-blogi. Kannattaa vilkaista blogia, ainakin minun mielikuvani (sekä hyvässä että pahassa) ovat Saudi-Arabiasta tämän myötä muuttuneet.

Blogspotista näen millä hakusanoilla on minun blogiini päädytty. Tuskin henkilö, joka haki Turbon toimintaa, tarkoitti tällä meidän Manun touhuja. Hidas rekrytointiprosessi kuvaa täysin mieheni rekrytointia tänne. Eihän se kestänyt kuin 14 kuukautta. Alkoholi Dubaissa näyttää olevan paljon haettu sanapari. Lihasjumeista olen toki maininnut, mutta eipä näissä teksteissä mitään hyödyllistä tietoa asian tiimoilta ole. Mutta ”tule kanssani ammeeseen” ihmetyttää minua suuresti. Miten ihmeessä tuolla haulla on päädytty tähän blogiin?

Kuten tekstistä voi päätellä, minulla on ollut tänään hyvin paljon aikaa…

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti