sunnuntai 15. syyskuuta 2013

Ostamassa ja myymässä

Viikonloppu alkoi vierailulla toisenlaiseen Dubaihin, Satwaan. Satwassa on lähinnä intialaisia ja filippiiniläisiä kadut täynnä. Aviomies lähes kahden metrin pituudellaan sai paljon huomiota, jopa ahdistukseen asti. Varsinkin, kun ei muita länsimaalaisia näkynyt. Satwassa kaupat ovat selkeästi halvempia kuin täällä Marinan suunnalla. Alueella sijaitsee myös paljon kangaskauppoja ja räätäleitä. Itse olin viikko sitten vienyt räätälille kankaat kahta mekkoa varten ja nyt käväisin sovittamassa. Vaikka mekot olivat sellaiset kuin olin toivonutkin, niin ne tuntuivat hieman kummilta. Asiaa pohdiskeltuani tajusin, että niissähän on ¾ hihat ja paksumpi kangas kuin nyt käyttämissäni vaatteissa. Mekot ovat tarkoitettu Suomessa talvikäyttöön. Täällä ne tuntuivat hassuilta.

Tuli myös piipahdettua taas ostarilla. Ja kohteena oli jälleen Festival City ja Plug-Insin alennukset. Tälle kertaa mukaan tarttui kamera. Edellinen hajosi puolisen vuotta sitten ja nyt saimme vihdoin hommattua uuden. Kamerat eivät minua juurikaan kiinnosta. Siitä voin vain sanoa värin, violetti, muita ominaisuuksia en tiedä. Aviomiehelle ostin syntymäpäivälahjaksi jonkun teknisen härpäkkeen. En edes tiedä miksi tuota kutsutaan tai oikein mitä se tekee. Joku terveyttä ja kuntoa mittaava ranneke.

Festival Citystä matka jatkui Gold and Diamond Parkiin. Koska minulle oli luvattu Afrikan tähti jo ennen Dubaihin tuloa, oli aika toteuttaa lupaus. Meinasi tosin jäädä Afrikan tähti kauppaan. Minä, joka rakastan koruja, aloin kaikkien erilaisten korujen äärellä ahdistua. Miten valita juuri se oikea sormus kaikista liikkeistä ja niiden valikoimista? Kun päätä käänteli, kimaltelivat näyteikkunoiden korut niin kovasti, ettei tiennyt minne katsoa. Valikoima oli kyllä huikea. Lopulta päädyin sormukseen, jota en ollut aluksi edes ajatellut. Nyt vuorokauden helyä katseltuani, olen siihen erittäin tyytyväinen. Jos suunnittelee koruostoksia Dubaissa, kannattaa tuolla käydä. Ja muistaa myös tinkiä ja tinkiä ja tinkiä.   

Syksy etenee ja meidän Suomeen muutto lähestyy. Huonekaluja emme Suomeen tuo, joten niistä pitäisi päästä eroon. Tänään laitoin huonekalujamme myyntiin ja yllättävän paljon olikin kiinnostuneita ostajia. Aviomiehelle tosin meinasi tulla paniikki. Kuulemma viimeisen kuukauden ajan voisi olla jokunen muukin huonekalu kuin vieraspatja. Mitäs antoi huonekalujen myynnin minun tehtäväkseni. Minä kun satun tulemaan omien töiden vuoksi jo aiemmin Suomeen, joten nyt oli toimittava. Lokakuussa minä siis olen jo täysin varustellussa Suomen kodissa ja aviomies on poikien, vieraspatjan ja mikron kanssa Dubaissa.


Kuvat ovat Satwasta. Tosin niistä ei lainkaan välity Satwan fiilis. Jostain syystä kaikki ihmiset ja autot katosivat juuri tuolloin. Ja kauppojen edustoilla on aivan liian vähän tavaraa.






2 kommenttia:

  1. Hei Helsingistä ! Löysin tänään blogisi ja tässä toimettomana iltapäivän kuluessa lukaisin sen läpi -- sinulla on sana hallussa ja olen jo ihan myyty Dubaille :) Kiitos kaunis tosi mukavasta blogistasi..... Nyt kun olette palaamassa Suomeen, ja yhdessä postauksessasi mainitsit jotain muista blogeista joita Dubaissa asuvat pitävät, niin saisinko kysyä vinkkejä tai linkkejä noille Dubai-blogeille ? Itseäni kiinnostaisi muutto sinne päin, ja mielenkiinnolla lueskelisin näitä lisää.
    Kiitos !
    M

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Iso kiitos kauniista sanoista. Muita blogeja löytyy blogilistan Dubai osiosta http://www.blogilista.fi/avainsana/dubai. Tosin kaikki blogit tuolla eivät ole Dubaissa asuvien blogeja, osa on matkablogeja.

      Hanne

      Poista